Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού συνεκέντρωσε και φέτος τα πλήθη των ευσεβών χριστιανών της πόλεως του Διδυμοτείχου στην άλλοτε βυζαντινή Μονή και σήμερα Ενοριακό Ναό του Σωτήρος Χριστού, που βρίσκεται στο Κάστρο.
Ανήμερα της εορτής το πρωΐ, της Θείας Ευχαριστίας προέστη ο οικείος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, ο οποίος είχε την ευκαιρία να μιλήσει στο εκκλησίασμα για την αξία του Τιμίου Σταυρού. Συγκεκριμένα ο Σεβασμιώτατος, μεταξύ άλλων, είπε: «Ο Τίμιος Σταυρός, που υψώνεται σήμερα στο κέντρο του Ναού, δεν είναι ένα όργανο φονικό, δεν είναι απλά ένα σύμβολο. Ο Σταυρός του Κυρίου είναι ο τόπος της συναντήσεως του Θεού με τον άνθρωπο και του ανθρώπου με τον Θεό. Είναι ένα μυστήριο. Η κορυφαία εκδήλωση της αγάπης του Δημιουργού για τον πεπτωκότα άνθρωπο. Είναι η έκφραση της συμφιλίωσης και της καταλλαγής· της θυσίας, της προσφοράς και της διακονίας. Ο Χριστός ταπεινώνεται για να ευτελίσει τον Διάβολο και να καταγγείλει τον εγωϊσμό ως αίτιο της πτώσης».
Την Θεία Λειτουργία στο Κάστρο του Διδυμοτείχου παρακολούθησαν ο Δήμαρχος Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου, ο Υποδιοικητής της XVI Μεραρχίας Ταξίαρχος Νίκος Γιοβανούδης, η Διοικητής του Παραρτήματος Διδυμοτείχου της Σχολής Δοκιμών Αστυφυλακών Αστυνόμος Α΄ Αναστασία Πουρναρά και πλήθος κόσμου.
Αφ΄ εσπέρας, ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στην ακολουθία του Μεγάλου Εσπερινού στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ενοριακό Ναό Τιμίου Σταυρού Στέρνας. Ευλόγησε τους προσκομισθέντες άρτους και μίλησε επίκαιρα για τον Τίμιο Σταυρό και τη Σοφία του Θεού σχολιάζοντας τον 18ο στίχο του τρίτου κεφαλαίου των Παροιμιών «Ξύλον ζωῆς ἐστι πᾶσι τοῖς ἀντεχομένοις αὐτῆς, καὶ τοῖς ἐπερειδομένοις ἐπ’ αὐτήν, ὡς ἐπὶ Κύριον ἀσφαλής», εκ των αναγνωσμάτων του Εσπερινού. Συγκεκριμένα είπε: «Ἡ ἔκφραση «Ξύλον ζωῆς» παραπέμπει στήν ἱστορία τοῦ Παραδείσου, ὅπου ὁ Θεός φύτεψε στό κέντρο τοῦ κήπου τῆς ̓Εδέμ ἕνα δένδρο (Γεν. β΄ 9) οἱ καρποί τοῦ ὁποίου ἐξασφαλίζουν αἰώνια ζωή (Γεν. γ΄ 22). Ἡ παρακοή τῆς θείας ἐντολῆς ἀπέκλεισε τόν ἄνθρωπο ἀπό τὴν πρόσβαση στό συγκεκριμένο δένδρο και κατά συνέπεια ἀπό τίς εὐεργετικές του ἰδιότητες. Γίνεται δέ ὁ στίχος οὗτος κατανοητός ὑπό τό φῶς τῆς Ἁγίας Γραφῆς ὅπου ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἀπευθυνόμενος στούς Κορινθίους διαβεβαιώνει ὅτι ὁ Ἐσταυρωμένος εἶναι «Θεοῦ δύναμις καί Θεοῦ σοφία». Ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστός εἶναι ἡ Σοφία τοῦ Θεοῦ πού παρέχει καί πάλι σέ ὅποιον Τόν ἀναζητᾶ πρόσβαση στό δένδρο τῆς ζωῆς: «Τῷ νικῶντι δώσω αὐτῷ φαγεῖν ἐκ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς, ὅ ἐστιν ἐν τῷ παραδείσω τοῦ θεοῦ μου». (Ἀποκ. β ́ 7).
»Οἱ ἐπιλογές τῶν πρωτοπλάστων, σύμφωνα μέ τό βιβλίο τῆς Γενέσεως, ὁδήγησαν μέν τόν ἄνθρωπο στήν αὐτονόμισή του ἀπό τόν Θεό, τόν ἀπέκοψαν ὅμως ἀπό τήν πηγή τῆς ζωῆς. Στό βιβλίο τῶν Παροιμιῶν ὑποδεικνύεται ὅτι ὁ δρόμος τῆς ἐπιστροφῆς διέρχεται μέσα ἀπό τήν ἀναζήτηση τῆς Σοφίας τοῦ Θεοῦ, πού, ὅπως ἀποκαλύπτει ἡ Καινή Διαθήκη, ταυτίζεται μέ τόν Ἐσταυρωμένο Χριστό».
Ανήμερα το εσπέρας, ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στό Μεθέορτο Εσπερινό στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Παναγίας Ελευθερωτρίας Διδυμοτείχου, όπου εψάλησαν οι Χαιρετισμοί του Τιμίου Σταυρού.