Κυριακή της Απόκρεω

IMG_7066

Την τρίτη  Κυριακή του Τριωδίου, που ονομάζεται Κυριακή της Απόκρεω ή της Κρίσεως, αναγιγνώσκεται η ευαγγελική περικοπή στην οποία ο Κύριος μας λέγει ότι το κριτήριο της Κρίσεώς Του θα είναι η αγάπη· η αγάπη προς τον Θεό που μεταποιείται στην καθημερινότητα σε αγάπη προς τον συνάνθρωπο. Ο Κύριος μας καλεί στο πρόσωπο του διπλανού μας να ανακαλύψουμε τον Ίδιο αλλά και πόσο Τον αγαπούμε, δεδομένου ότι από το εύρος της αγάπης μας θα εξαρτηθεί ἡ σωτηρία μας.

Σχολιάζοντας, λοιπόν, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός το ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας στον Ιερό Ενοριακό Ναό Προφήτου Ηλιού Σαγήνης-Ορεστιάδος, όπου ιερούργησε, μεταξύ άλλων, είπε: «Σήμερα  ὁ Κύριός μας ὁμιλεῖ διεξοδικά γιά τά ἔσχατα τῆς ἀνθρωπότητος καί τή Δευτέρα Παρουσία Του. Πρῶτον, μᾶς λέγει ὅτι θά ἐπανέλθει στήν κτιστή πραγματικότητα, ὡς τέλειος Θεός καί ὡς τέλειος ἄνθρωπος. Καί δέν ἔρχεται μόνον ὡς Θεός, γιά νά μηδενίσει τήν ἀνθρώπινη φύση. Ἔρχεται καί ὡς ἄνθρωπος, γιά νά τή δοξάσει καί νά τήν τελειοποιήσει. Τήν ἔπλασε γιά τήν αἰώνια δόξα καί γιά νά παραμείνει ἀθάνατη. Ἡ Δευτέρα Παρουσία Του σηματοδοτεῖ τήν ἔναρξη τῆς αἰώνιας δόξας γιά τήν ἀνθρωπότητα. Μόνο πού σέ προσωπικό ἐπίπεδο αὐτή ἡ δόξα γιά ἄλλους θά εἶναι ἀπόλαυση καί γιά ἄλλους θά εἶναι βάσανος…

»Δεύτερον, μᾶς λέγει πώς, ὅταν θά ἐπανέλθει κατά τούς ἔσχατους χρόνους, θά εἶναι καί «πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετ’ αὐτοῦ». Ἐκείνη, δηλαδή, τήν ἡμέρα τῆς Δευτέρας Παρουσίας Του θά συμμετάσχει ὁλόκληρη ἡ κτιστή ἔλλογη δημιουργία. Ἐκείνη τήν ἡμέρα ὁλόκληρη ἡ κτιστή πραγματικότητα θά κάνει μία καινούργια ἐπανεκκίνηση. Ἄγγελοι καί ἄνθρωποι, χωρίς αἰσθητά ἐμπόδια ἀνάμεσά τους, χωρίς διαχωρισμούς, χωρίς δυσκολία θά χαίρονται τήν παρουσία τοῦ Θεοῦ σέ μία κοινωνία ἀτέρμονης ἀγάπης….

»Τρίτον, ὁ Κύριος μᾶς λέγει πώς ἐκείνη τήν ὥρα τοῦ θριάμβου Του θά «καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ». Ὁ θρόνος τῆς δόξας τοῦ Χριστοῦ δέν εἶναι βεβαίως κάποιο ἀνθρώπινο κατασκεύασμα. Ὁ θρόνος τῆς θεϊκῆς δόξας εἶναι ἡ λατρεία τοῦ Θεοῦ. Ὅλα τά λογικά πλάσματα, ἄγγελοι καί ἄνθρωποι, μπροστά στήν ὁλόλαμπρη φανέρωσή Του θά Τόν προσκυνήσουν καί θά Τόν λατρέψουν. Ἡ λατρεία τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ πεμπτουσία καί ὁ σκοπός κάθε ὕπαρξης. Ζοῦμε καί ὑπάρχουμε γιά νά λατρεύουμε τό Θεό…

»Ἡ λατρεία τοῦ Θεοῦ θά εἶναι ἡ βάση τῆς Κρίσης Του γιά τούς ἀνθρώπους. Ἡ πιό καθαρή μορφή τῆς λατρείας τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ ἀγάπη γιά τούς διπλανούς μας. Κάθε πράξη ἀγάπης πρός τούς ἄλλους εἶναι μία μορφή λατρείας πρός τό Θεό. Δέν ὑπάρχει λατρεία χωρίς ἀγάπη καί εἶναι ἀρρωστημένη ἡ ἀγάπη, ὅταν ἀποκοπεῖ ἀπό τή λατρεία. Ὁ Χριστός, μέ τή συνοδεία τῶν ἁγίων ἀγγέλων θά ἔλθει γιά νά καθίσει στό Θρόνο τῆς δόξας πού θά Τοῦ ἑτοιμάσει ἡ λατρεία μας. Ἀπό τό Θρόνο αὐτό θά μᾶς καλέσει νά ἀπολαύσουμε τήν κοινωνία τῆς Ἀγάπης Του, στούς μέν δίκαιους ὡς παντοτινή χαρά καί εὐλογία, στούς δέ ἀδίκους ὡς παντοτινή ἐνοχή καί ἔλεγχο».

Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος προσήλθε στό Επισκοπείο Ορεστιάδος, στη Μεγάλη Αίθουσα του οποίου ευλόγησε την Βασιλόπιττα του Ιεροψαλτικού Συλλόγου της Ιεράς Μητροπόλεως Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου και μίλησε κατάλληλα. Ακολούθως τον λόγο έλαβαν ο Πρόεδρος του Ιεροψαλτικού Συλλόγου κ. Μαργαρίτης Αστεριάδης και ο Πρωτοψάλτης της Ιεράς Μητροπόλεως κ. Βασίλειος Παπαμιχαήλ, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Το νόημα της νηστείας μέσα από τα ιδιόμελα δοξαστικά του Τριωδίου».